تبلیغات در سایت ما

شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 1
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 5
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 1728
  • بازدید کلی : 329064
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.118.102.225
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی
    به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی رو در این وب داشته باشین برای همکاری بیشتر می تونین به ایمیل بنده پیغام بدین
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    کتاب آموزش دلفی 7 به همراه آشنائی با این زبان

    کتاب آموزش دلفی 7 به همراه آشنائی با این زبان

    یکی از زبانها برنامه نویسی شیء گرا که به نظر بنده یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی در محیط ویندوز می باشد .امروزه این زبان بیشترین کاربرد را در ساخت نرم افزار های ایرانی دارد و کلاً این زبان در بین ایرانیان از نحبوبیت بالائی برخوردار است

    در این ساعت یکی از آموزشهای این زبان برنامه نویسی را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیره.

    جهت دانلود کتاب به ادامه مطلب مراجعه فرماپید.

     

    مقاله جامع درباره الگوریتم جدید گوگل : مرغ مگس خوار

    مقاله جامع درباره الگوریتم جدید گوگل : مرغ مگس خوار

    Search Algorithm اصلا چیست؟

     یک اصطلاح فنی برای موتور جستجوی گوگل است که بر اساس آن سعی می شود نتیجه مورد نظر شما از میان میلیارد ها صفحه وب در سراسر جهان استخراج و بهترین نتیجه پیش روی شما قرار گیرد.

     

    اما مرغ مگس خوار “Hummingbird” !

    این نام الگوریتم جستجوی جدید است که گوگل از آن استفاده میکند و معتقد است نتایج بهتری را در اختیار ما قرار میدهد. دلیل استفاده از نام مرغ مگس خوار در چابکی٬ دقت و عکس العمل سریع آن بوده و بهتر است بدانید این الگوریتم از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

     

    پس PageRank کارش تمام است ؟

    نه٬ پیج رنک تاثیر کمی دارد اما باز هم در بین صدها فاکتور مختلف در حال متمایز کردن وب سایت های خوب و بد است. اما در حال حاضر Hummingbird فرمانده است. مرغ مگس خوار علاوه بر استفاده از تجربیات PageRank، به لینک های با ارزش و کلمات کلیدی در یک صفحه اهمیت می‌دهد.

    لطفاً به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

    انجمنی برای پیشرفت و بالا بردن رنکینگ سایت و وبلاگ شما

    با عضویت در انجمن علمی کاربردی :: فروزان سیستم :: و همچنین خواندن مقالات SEO و کامپیوتر و طراحی و سایت و اینترنت می تونین یک طراح خوب و یک مدیر سایت خوب باشین با فعالیت در این سایت یا بهتر بگم تالار گفتمان می تونین اندوخته هاتون را با دوستانتون به اشتراک بگزارین و همین طور می تونین از اندوخته های دیگران نیز استفاده کنین

    این انجمن یک بخش پینگ هم داره که شما می تونین سایت و یا وبلاگتون رو به اون پینگ کنین و در نتیجه رنکینگ سایت و رتبه سایتتون رو به طور فوق العاده ای بالا ببرین برای این کار می تونین از آموزشهاش هم استفاده کنین در کل این انجمن برای شما وب مسترها و ... ساخته شده و هیچ گونه هزینه ای هم از کسی دریافت نمی کنه فقط احترام به قوانین رو از کاربراش می خواد که چیز زیادی هم نیست همون قوانینی است که باید توی زندگی معولی هم رعایت کرد مثل احترام به دیگر اعضا و نزدن حرفهای زشت و غیر اسلامی و فحاشی و ...

    می بینین شما می تونین بدون هیچ هزینه ای در این انجمن عضو بشین وکلی مطالب جالب یاد بگیرین

    برای ورود به انجمن اینجا کلیک کنید. http://forum.fruzan.com کاری از گروه بزرگ فروزان گروپ سنتر

    موفق و پیروز باشین

    اصول تکنیک آجاکس fondations of ajax

    مسلماً خیلی از کاربرا دنبال یه همچین خود آموزهایی می گردند

    اینم خود آموز بسیار توپ اصول کار با آجاکس البته می دونم که آژاکس رو همتون می شناسین ولی اگه یه عده کمی نمی شناسن باید بگم آخر هر چی کد اسکریپت که با اون می تونین یه سایت فوق حرفه ای با گرافیکی عالی و فوق داینامیک بسازین روز به روز هم این تکنیک رو به کسترش هستش و دیگه کم کم داره جای جاوا اسکریپت رو می گیره هر چند که آجاکس هم تقریباً همون جاوا هستش

    لینک دانلود در ادامه مطلب هستش

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0 (بخش سوم)

    در بخش های اول  و دوم به مجموعه ای از نكات اشاره گرديد كه رعايت آنها در زمان طراحی می تواند زمينه پياده سازی يك برنامه وب كارآ را فراهم نمايد . در اين بخش به بررسی امكانات و ابزارهای موجود برای تست برنامه های وب خواهيم پرداخت .
    يكی از مسائل مهم در ارتباط با برنامه های وب ، عدم تست آنها با شرايط مشابه و يا  نزديك به محيط واقعی است . در اين راستا می توان از نرم افزارها و يا ابزارهای مختلفی استفاده كرد تا بتوان عملكرد و سرويس دهی يك برنامه وب  را قبل از زير بار رفتن واقعی مشاهده و بررسی نمود .
    برای قضاوت در خصوص  تلاش های انجام شده در ارتباط با بهبود كارآئی يك برنامه وب ، می بايست  قادر به سنجش كارآئی آن در عمل باشيم .  در مواردی كه كارآئی يك برنامه كند و  نااميد كننده است  ، می بايست بر اساس اطلاعات كافی اقدام به شناسائی  گره ها و عوامل تاثير گذار بر روی كارآئی برنامه های وب نمائيم تا از اين رهگذر بتوان مشكل و يا مشكلات را برطرف و يك برنامه وب كارآ را آماده استفاده عملياتی و نهائی كرد .
    شركت مايكروسافت در اين رابطه ابزارها و برنامه های متعددی را ارائه نموده است كه در ادامه به بررسی آنها خواهيم پرداخت .

    Stress Testing
    پياده كنندگان برنامه های وب می توانند از ابزارهای تست متعدد به همراه برخی امكانات ارائه شده در فريمورك دات نت برای پروفايل كردن برنامه های ASP.NET استفاده نمايند . اغلب ، گذر از مرحله تست و  اعمال يك پل ارتباطی بين نتايج تست و برنامه وب كار زمان گيری است . به عنوان نمونه ممكن است در مرحله تست بتوان اطلاعات مهمی نظير TTFB ( برگرفته شده از  Average Time to first byte )  كه نشان دهنده مدت زمان ارسال درخواست و دريافت اولين بايت از سرويس دهنده است و يا TTLB ( برگرفته شده از  Average Time to last byte  ) كه  نشان دهنده  زمان ارسال درخواست و دريافت آخرين بايت از سرويس دهنده است را ركورد و ثبت نمود . ولی بدون استفاده از يك روش دقيق و صحيح اندازه گيری ، تشخيص پارامترهای تاثيرگذار در كاهش كارآئی يك برنامه وب كار مشكلی خواهد بود . 
    به عنوان مثال ، كاهش كارآئی يك برنامه وب ممكن است مربوط به سرعت پائين هارد ديسك ، تنظيمات ضعيف ASP.NET ، عدم طراحی صحيح بانك اطلاعاتی و يا عدم طراحی مناسب برنامه باشد . در واقع‌، تست كارآئی علم و دانش مختص به خود را دارد .

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0 (بخش دوم)

    در بخش اول به اين موضوع اشاره گرديد كه برای طراحی و پياده سازی يك برنامه وب كارآ  از روش ها ، ترفندها و فناوری های مختلفی استفاده می گردد . بدين منظور بحث خود را با معرفی سه محور اساسی زير آغاز و با تمركز بر روی اولين محور ادامه داديم .

    • طراحی برای كارآئی  : در اين رابطه به مجموعه ای از نكات كليدی اشاره خواهيم كرد كه رعايت آنها در زمان طراحی می تواند زمينه پياده سازی يك برنامه وب كارآ را فراهم نمايد .

    • تست برنامه قبل از عملياتی شدن آن : يكی از مسائل مهم در ارتباط با برنامه های وب ، عدم تست آنها با شرايط مشابه و يا  نزديك به محيط واقعی است . در اين راستا می توان از نرم افزارها و يا ابزارهای مختلفی استفاده كرد تا بتوان عملكرد و سرويس دهی يك برنامه وب  را قبل از زير بار رفتن واقعی مشاهده و بررسی نمود . شركت مايكروسافت در اين رابطه ابزارها و برنامه های متعددی را ارائه نموده است كه به بررسی آنها خواهيم پرداخت .

    • پياده سازی سيستم caching : با پياده سازی سيستم caching در سطوح متفاوت و caching داده می توان  كارآئی برنامه های وب را بطرز كاملا" محسوسی افزايش داد. در اين بخش به نحوه پياده سازی سيستم caching در برنامه های وب اشاره خواهيم كرد .

    در اين بخش همچنان بر روی اولين محور متمركز و به بررسی مسائل در ارتباط با بانك های اطلاعاتی و تاثير آنها در كارآئی يك برنامه وب اشاره خواهيم كرد . 

    دستيابی به بانك اطلاعاتی 
    قوانين دستيابی به بانك های اطلاعاتی خيلی سرراست و مشخص است ولی به دليل عدم رعايت برخی نكات توسط طراحان و پياده كنندگان ممكن است كارآئی برنامه های وب كاهش و همزمان با افزايش كاربران امكان استفاده بهينه و مطلوب از برنامه وجود نداشته باشد .
    قبل از بررسی اهم مطالب مرتبط با بكارگيری بانك های اطلاعاتی در برنامه های وب لازم است به اين نكته مهم اشاره گردد كه می بايست يك اتصال به بانك اطلاعاتی را صرفا" در زمانی كه به وجود آن نياز است ايجاد و در اولين فرصت ممكن آن را close كرد چراكه اولا" تعداد اتصالات به يك بانك اطلاعاتی محدود و ثانيا" مديريت آنها كار اضافه ای را نيز به سرويس دهنده تحميل خواهد كرد ( استفاده بهينه از يك منبع محدود ) .
    با رعايت موارد زير می توان كارآئی برنامه های وب را بهبود بخشيد :

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0 ( بخش اول )

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0  ( بخش اول )
    يكی از ملزومات كليدی در هر نوع برنامه كامپيوتری ميزان كارائی و قابليت پاسخگوئی سريع آن به كاربران است . طراحان و  پياده كنندگان برنامه های كامپيوتری می بايست در زمان طراحی ، پياده سازی و نوشتن كد به اين موضوع توجه جدی داشته باشند.
    برنامه های وب با توجه به ماهيت و رسالت خود می بايست قادر به ارائه خدمات مورد نياز  به صدها و يا هزاران متقاضی همزمان به سادگی و با سرعت مطلوب باشند. به عبارت ديگر ، همزمان با افزايش كاربران نمی بايست شاهد افت سرعت و كارآئی يك برنامه وب باشيم . 
    با ارائه فريمورك دات نت و به دنبال آن ASP.NET ، پياده سازی يك برنامه وب بطرز ناباورانه ای ساده شده است . همين موضوع باعث شده است كه  طراحان و پياده كنندگان بيشتر در انديشه طراحی و پياده سازی سريع برنامه های وب باشند و به مسائل مربوط به كارآئی برنامه كمتر توجه نمايند .
    پياده كنندگان برنامه های وب با استفاده از  فناوری ASP.NET می بايست با بكارگيری مجموعه ای از ترفندها ، فناوری ها و رعايت برخی نكات كليدی اقدام به پياده سازی برنامه های وب با كارآئی بالا نمايند .
    در اين مقاله و ساير مقالاتی كه در آينده منتشر خواهد شد قصد داريم به برخی از روش های موجود به منظور طراحی و پياده سازی يك برنامه وب كارآ اشاره نمائيم . بدين منظور بر روی سه محور اساسی زير متمركز خواهيم شد :

    • طراحی برای كارآئی  : در اين رابطه به مجموعه ای از نكات كليدی اشاره خواهيم كرد كه رعايت آنها در زمان طراحی می تواند زمينه پياده سازی يك برنامه وب كارآ را فراهم نمايد .

    LINQ : تحولی بزرگ در کار با داده ( بخش اول )

    نرم افزار یکی از ارکان مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر است . گرچه نرم افزار در گذشته نيز همواره حائز اهمیت بوده است ، ولی در ساليان اخير به دليل گسترش اينترنت و ظهور نسل جديدی از برنامه های کامپيوتری موسوم به برنامه های وب ، نگاه به نرم افزار و انتظار از آن در جهت تامين طيف گسترده ای از خواسته ها تغيير  و رشد چشمگيری يافته است . به همين دليل است که در دنيای نرم افزار هر روز تحولات مهمی اتفاق می افتد و فناوری های جديدی قدم در اين عرصه می گذارند .
    ظهور فناوری LINQ ( برگرفته شده از  Language-INtegrated Query   ) تلاشی است در اين راستا که با هدف تحول در نحوه دستیابی به منابع داده ( صرفنظر از نوع منبع داده ) ، مطرح شده است .
    پس از مطرح شدن هر گونه فناوری در عرصه نرم افزار ، طراحان و پياده کنندگان با سه پرسش اساسی مواجه می گردند : این فناوری چيست ؟ چه کار می کند ؟ و چرا ما به آن نیاز داريم ؟ در این مقاله و سایر مقالاتی که در ادامه بر روی سایت منتشر خواهد شد ، سعی خواهیم کرد به سه پرسش فوق در ارتباط با فناوری LINQ پاسخ دهيم .

    مقدمه
    کد و داده دو عنصر اساسی در نرم افزار می باشند  که هر یک دارای جایگاه تعريف شده مختص به خود است . یکی از فعالیت های مهم در زمان پياده سازی نرم افزار ، نوشتن کد مورد نیاز جهت دستيابی به داده است . برای نوشتن کد ، پياده کنندگان می توانند از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کنند . انتخاب زبان برنامه نویسی به عوامل متعددی نظیر نوع رفتار برنامه ، پيش زمينه و دانش پياده کنندگان ، مهارت های تیم پياده کننده ، نوع سیستم عامل و سياست های سازمان بستگی دارد . صرفنظر از این که پياده کنندگان چه زبانی را برای نوشتن کد انتخاب می نمایند ، در زمان پياده سازی نرم افزار به دفعات مجبور خواهیم بود که با داده سرو کار داشته باشیم . داده می تواند بر روی ديسک ، جداولی در بانک اطلاعاتی و يا اسناد XML ذخيره شده باشد . در برخی موارد لازم است که با تمامی نوع های اشاره شده در یک برنامه سرو کار داشته باشیم .  فراموش نکنيم که مديريت داده برای هر پروژه نرم افزاری یک باید است .
    پياده کنندگان نرم افزار در زمان نوشتن کد و تولید امکانات مورد نياز در هر يک از لایه های متفاوت ( با توجه به  نوع معماری نرم افزار ) ، همواره این پرسش را با خود مطرح می نمایند که محيط پياده سازی و یا فريمورک هائی نظیر دات نت چه امکاناتی را در اختيار آنها خصوصا" در زمان کار با داده قرار می دهند . به عبارت دیگر ، يک سيستم عامل چگونه می تواند نياز پياده کنندگان نرم افزار را پوشش دهد و  چه امکانات و پتانسيل هائی را در اختيار علاقه مندان به طراحی و پياده سازی نرم افزار قرار می دهد . 

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هشتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    در بخش هفتم  با نحوه  ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس دهنده فریمورک     ASP. NET Ajax آشنا شدیم .  بدین منظور  یک نمونه مثال ساده را بررسی کردیم که در آن از کنترل های  UpdatePanel و  UpdateProgress به منظور نشان دادن قابلیت Ajax در صفحات ASP. NET استفاده شده بود .
    در اين بخش با نحوه ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس گیرنده فریمورک  ASP. NET Ajax ، آشنا خواهیم شد .

    مقدمه
    رويکرد مبتنی بر سرویس دهنده در عین سادگی و شفافیت دارای چالش های مختص به خود با توجه به اصول اولیه تعریف شده در خصوص برنامه های مبتنی بر Ajax است .  پياده سازی نرم افزارهای مبتنی بر Ajax  زمانی که فرصت و یا بهتر بگوئیم شرایط اجرای اکثر ماژول های برنامه در مرورگر ( در مقابل سرویس دهنده ) فراهم گردد  ، نتایج بمراتب موثرتری را به دنبال خواهند داشت . 
    فراموش نکنيم یکی از مهمترین اصول برنامه های Ajax ، عرضه هوشمندانه تر برنامه ها توسط مرورگر می باشد و به همین دلیل است که نقش سرویس دهنده به ارسال داده مورد نیاز جهت بهنگام سازی بخش رابط کاربر محدود شده است . بدیهی است تفکر فوق و تحقق عملی آن در زمان طراحی و پیاده سازی اینگونه برنامه ها ، کاهش محسوس مبادله داده بين سرویس دهنده و مرورگر را به دنبال خواهد داشت .

      بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

      بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
     بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
     بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
     بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و  مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
     بخش هفتم ایجاد صفحات وب مبتنی بر Ajax با تاکید بر روی پتانسيل های سمت سرویس دهنده فريمورک ASP.NET Ajax

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هفتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    تاکنون و در طی شش مقاله با مواردی نظیر شی XMLHttpRequest ، برخی الگوهای Ajax استفاده شده در زمان پیاده سازی برنامه های وب قدرتمند با توانائی ایجاد تعامل بیشتر ، معماری  ASP.NET AJAX  و سناریوهای مختلف پیاده سازی آشنا شدیم .
    در این بخش با استناد به موارد فوق با نحوه استفاده از این فریمورک آشنا خواهیم شد و صفحات وب مبتنی بر Ajax  را با تبعیت از مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده ایجاد خواهیم کرد  .

    مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده
    همانگونه که در بخش ششم اشاره گردید ، در این مدل ، منطق برنامه و اكثر عناصر بخش رابط كاربر بر روی سرويس دهنده باقی می مانند و در ادامه ، تغییرات مورد نیاز رابط کاربر برای برنامه مرورگر ارسال می گردد ( در مقابل این که تغییرات از طریق اجرای اسکریپت های سمت سرویس گیرنده ایجاد شوند) .
    برای آشنائی عملی با مدل فوق ، در ادامه یک نمونه مثال ساده و در عین حال کاربردی را با یکدیگر دنبال می نمائیم .

     بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
    بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
    بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
    بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
    بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و
    مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک 

       ابتدا ما را با عنوان

      هاستینگ رایگان

      و آدرس

       http://www.iran2.net

      لینک نمایید سپس مشخصات

       لینک خود را در زیر نوشته

       . در صورت وجود لینک ما

      در سایت شما لینکتان

      به طور خودکار در سایت ما

      قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    Moohammad - سلام دوست گلم خوبی؟

    وبلاگت خیلی خوبه. به منم سر بزن خوشحال میشم نظر بدی

    تبادل لینک هم تو سایتم هست



    - 1393/9/15
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی امتیاز دهید