تبلیغات در سایت ما

شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 1
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.149.249.68
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی
    به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی رو در این وب داشته باشین برای همکاری بیشتر می تونین به ایمیل بنده پیغام بدین
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0 ( بخش اول )

    افزايش كارآئی برنامه های وب در ASP.NET 2.0  ( بخش اول )
    يكی از ملزومات كليدی در هر نوع برنامه كامپيوتری ميزان كارائی و قابليت پاسخگوئی سريع آن به كاربران است . طراحان و  پياده كنندگان برنامه های كامپيوتری می بايست در زمان طراحی ، پياده سازی و نوشتن كد به اين موضوع توجه جدی داشته باشند.
    برنامه های وب با توجه به ماهيت و رسالت خود می بايست قادر به ارائه خدمات مورد نياز  به صدها و يا هزاران متقاضی همزمان به سادگی و با سرعت مطلوب باشند. به عبارت ديگر ، همزمان با افزايش كاربران نمی بايست شاهد افت سرعت و كارآئی يك برنامه وب باشيم . 
    با ارائه فريمورك دات نت و به دنبال آن ASP.NET ، پياده سازی يك برنامه وب بطرز ناباورانه ای ساده شده است . همين موضوع باعث شده است كه  طراحان و پياده كنندگان بيشتر در انديشه طراحی و پياده سازی سريع برنامه های وب باشند و به مسائل مربوط به كارآئی برنامه كمتر توجه نمايند .
    پياده كنندگان برنامه های وب با استفاده از  فناوری ASP.NET می بايست با بكارگيری مجموعه ای از ترفندها ، فناوری ها و رعايت برخی نكات كليدی اقدام به پياده سازی برنامه های وب با كارآئی بالا نمايند .
    در اين مقاله و ساير مقالاتی كه در آينده منتشر خواهد شد قصد داريم به برخی از روش های موجود به منظور طراحی و پياده سازی يك برنامه وب كارآ اشاره نمائيم . بدين منظور بر روی سه محور اساسی زير متمركز خواهيم شد :

    • طراحی برای كارآئی  : در اين رابطه به مجموعه ای از نكات كليدی اشاره خواهيم كرد كه رعايت آنها در زمان طراحی می تواند زمينه پياده سازی يك برنامه وب كارآ را فراهم نمايد .

    LINQ : تحولی بزرگ در کار با داده ( بخش اول )

    نرم افزار یکی از ارکان مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر است . گرچه نرم افزار در گذشته نيز همواره حائز اهمیت بوده است ، ولی در ساليان اخير به دليل گسترش اينترنت و ظهور نسل جديدی از برنامه های کامپيوتری موسوم به برنامه های وب ، نگاه به نرم افزار و انتظار از آن در جهت تامين طيف گسترده ای از خواسته ها تغيير  و رشد چشمگيری يافته است . به همين دليل است که در دنيای نرم افزار هر روز تحولات مهمی اتفاق می افتد و فناوری های جديدی قدم در اين عرصه می گذارند .
    ظهور فناوری LINQ ( برگرفته شده از  Language-INtegrated Query   ) تلاشی است در اين راستا که با هدف تحول در نحوه دستیابی به منابع داده ( صرفنظر از نوع منبع داده ) ، مطرح شده است .
    پس از مطرح شدن هر گونه فناوری در عرصه نرم افزار ، طراحان و پياده کنندگان با سه پرسش اساسی مواجه می گردند : این فناوری چيست ؟ چه کار می کند ؟ و چرا ما به آن نیاز داريم ؟ در این مقاله و سایر مقالاتی که در ادامه بر روی سایت منتشر خواهد شد ، سعی خواهیم کرد به سه پرسش فوق در ارتباط با فناوری LINQ پاسخ دهيم .

    مقدمه
    کد و داده دو عنصر اساسی در نرم افزار می باشند  که هر یک دارای جایگاه تعريف شده مختص به خود است . یکی از فعالیت های مهم در زمان پياده سازی نرم افزار ، نوشتن کد مورد نیاز جهت دستيابی به داده است . برای نوشتن کد ، پياده کنندگان می توانند از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کنند . انتخاب زبان برنامه نویسی به عوامل متعددی نظیر نوع رفتار برنامه ، پيش زمينه و دانش پياده کنندگان ، مهارت های تیم پياده کننده ، نوع سیستم عامل و سياست های سازمان بستگی دارد . صرفنظر از این که پياده کنندگان چه زبانی را برای نوشتن کد انتخاب می نمایند ، در زمان پياده سازی نرم افزار به دفعات مجبور خواهیم بود که با داده سرو کار داشته باشیم . داده می تواند بر روی ديسک ، جداولی در بانک اطلاعاتی و يا اسناد XML ذخيره شده باشد . در برخی موارد لازم است که با تمامی نوع های اشاره شده در یک برنامه سرو کار داشته باشیم .  فراموش نکنيم که مديريت داده برای هر پروژه نرم افزاری یک باید است .
    پياده کنندگان نرم افزار در زمان نوشتن کد و تولید امکانات مورد نياز در هر يک از لایه های متفاوت ( با توجه به  نوع معماری نرم افزار ) ، همواره این پرسش را با خود مطرح می نمایند که محيط پياده سازی و یا فريمورک هائی نظیر دات نت چه امکاناتی را در اختيار آنها خصوصا" در زمان کار با داده قرار می دهند . به عبارت دیگر ، يک سيستم عامل چگونه می تواند نياز پياده کنندگان نرم افزار را پوشش دهد و  چه امکانات و پتانسيل هائی را در اختيار علاقه مندان به طراحی و پياده سازی نرم افزار قرار می دهد . 

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هشتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    در بخش هفتم  با نحوه  ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس دهنده فریمورک     ASP. NET Ajax آشنا شدیم .  بدین منظور  یک نمونه مثال ساده را بررسی کردیم که در آن از کنترل های  UpdatePanel و  UpdateProgress به منظور نشان دادن قابلیت Ajax در صفحات ASP. NET استفاده شده بود .
    در اين بخش با نحوه ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس گیرنده فریمورک  ASP. NET Ajax ، آشنا خواهیم شد .

    مقدمه
    رويکرد مبتنی بر سرویس دهنده در عین سادگی و شفافیت دارای چالش های مختص به خود با توجه به اصول اولیه تعریف شده در خصوص برنامه های مبتنی بر Ajax است .  پياده سازی نرم افزارهای مبتنی بر Ajax  زمانی که فرصت و یا بهتر بگوئیم شرایط اجرای اکثر ماژول های برنامه در مرورگر ( در مقابل سرویس دهنده ) فراهم گردد  ، نتایج بمراتب موثرتری را به دنبال خواهند داشت . 
    فراموش نکنيم یکی از مهمترین اصول برنامه های Ajax ، عرضه هوشمندانه تر برنامه ها توسط مرورگر می باشد و به همین دلیل است که نقش سرویس دهنده به ارسال داده مورد نیاز جهت بهنگام سازی بخش رابط کاربر محدود شده است . بدیهی است تفکر فوق و تحقق عملی آن در زمان طراحی و پیاده سازی اینگونه برنامه ها ، کاهش محسوس مبادله داده بين سرویس دهنده و مرورگر را به دنبال خواهد داشت .

      بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

      بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
     بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
     بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
     بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و  مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
     بخش هفتم ایجاد صفحات وب مبتنی بر Ajax با تاکید بر روی پتانسيل های سمت سرویس دهنده فريمورک ASP.NET Ajax

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هفتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    تاکنون و در طی شش مقاله با مواردی نظیر شی XMLHttpRequest ، برخی الگوهای Ajax استفاده شده در زمان پیاده سازی برنامه های وب قدرتمند با توانائی ایجاد تعامل بیشتر ، معماری  ASP.NET AJAX  و سناریوهای مختلف پیاده سازی آشنا شدیم .
    در این بخش با استناد به موارد فوق با نحوه استفاده از این فریمورک آشنا خواهیم شد و صفحات وب مبتنی بر Ajax  را با تبعیت از مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده ایجاد خواهیم کرد  .

    مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده
    همانگونه که در بخش ششم اشاره گردید ، در این مدل ، منطق برنامه و اكثر عناصر بخش رابط كاربر بر روی سرويس دهنده باقی می مانند و در ادامه ، تغییرات مورد نیاز رابط کاربر برای برنامه مرورگر ارسال می گردد ( در مقابل این که تغییرات از طریق اجرای اسکریپت های سمت سرویس گیرنده ایجاد شوند) .
    برای آشنائی عملی با مدل فوق ، در ادامه یک نمونه مثال ساده و در عین حال کاربردی را با یکدیگر دنبال می نمائیم .

     بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
    بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
    بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
    بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
    بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و
    مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .

    کتاب الکترونیک آموزش JAVASCRIPT _ E_lirning

    اینم کتاب الکترونیکی آموزش جامع javascript زیبا ترین و شیرین ترین زبان برنامه نویسی که کارایی زیادی در برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت داره کسانی که طراحی سایت می کنن می دونن که این زبان چقدر کاربرد داره شما هم اکنون و به صورت مستقیم می تونین این کتاب رو از این سایت دانلود کنین امیدوارم که مورد استفاده شما قرار بگیره

    برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمائید

    صلوات هم یادتون نره:

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش ششم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    در بخش پنجم ضمن اشاره به ضرورت استفاده از يك فريمورك در برنامه های وب مبتنی بر Ajax ، با عناصر موجود در سمت سرويس دهنده و سرويس گيرنده  فريمورك ASP.NET AJAX آشنا شديم . در این بخش با نحوه تعامل اين عناصر در جهت تامين خواسته پياده كنندگان برنامه های وب آشنا خواهيم شد . بدين منظور به بررسی دو سناريوی مختلف خواهيم پرداخت : مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
    طراحی انعطاف پذیر معماری ASP. NET Ajax ، دو رویکرد و یا مدل پیاده سازی مختلف را ارائه می نماید . به اولین سناریو که در سمت سرویس گیرنده پیاده سازی می گردد ، "مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده" و به دومين رويكرد که مبتنی بر سرويس دهنده است ، "مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده " گفته می شود .
    قبل از هر چيز لازم است با نحوه عملکرد هر یک از مدل های فوق بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم از هر یک در زمان مناسب استفاده کنیم .

    مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده
    در این مدل ، لايه Presentation متاثر از اسكريپت های سمت سرويس گيرنده با بکارگیری DHTML و جاوا اسکریپت است. این بدان معنی است که یک برنامه با هوشمندی و تعامل بیشتر  ،  از طریق سرویس دهنده برای سرویس گیرنده ارسال می گردد ( در زمان استقرار صفحه در حافظه برای مرتبه اول ) . پس از آن ، تعامل بین برنامه مرورگر و سرویس دهنده محدود به بازیابی داده مورد نیاز جهت بهنگام سازی صفحه است . در این مدل کاربران با برنامه تعامل زیادی خواهند داشت ( برنامه ای که در سمت سرویس گیرنده و در مرورگر کاربر اجراء شده است ) .
    شکل 1 ، مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده را نشان می دهد .

    مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده
    شکل 1 : مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده

     بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
    بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
    بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
    بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش پنجم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    پس از آشنائی با  اصول اوليه Ajax در طی چهار مقاله ، پياده كنندگانی كه علاقه مند به استفاده از اين فناوری در برنامه های وب می باشند اين پرسش را مطرح می نمايند كه آيا برای استفاده از پتانسيل های Ajax می بايست از يك فريمورك و يا toolkit خاص استفاده كرد ؟ در ادامه ضمن پاسخ به اين سوال ، به بررسی معماری ASP.NET Ajax خواهيم پرداخت .

    چرا به يك فريمورك Ajax نياز داريم ؟
    بدون بهره گيری از پتانسيل های يك toolkit و يا يك فريمورك ، پياد ه سازی برنامه های مبتنی بر Ajax كار ساده ای نخواهد بود و  پياده كنندگان با مسائل متعددی مواجه خواهند شد :

     بخش اول

      تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم     Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم     بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
     بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش چهارم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    بخش اول

      تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax

    در اين بخش قرار بود كه در رابطه با فريمورك های مختلف ارائه شده  جهت بكارگيری فناوری Ajax  آشنا شويم . ولی به دليل درخواست تعداد زيادی از خوانندگان مبنی بر آشنائی بيشتر با معماری Ajax ، برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب و شی XMLHttpRequest  ، اين بخش را به بررسی موارد فوق اختصاص داديم تا علاقه مندان بتوانند قبل از پرداختن به اصل موضوع با برخی مفاهيم كليدی و مهم بيشتر آشنا شوند .


    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش سوم )

     Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش سوم )

    در بخش اول  ضمن بررسی تاثير متقابل وب بر نرم افزار ، مروری داشتيم به وب ايستا و وب پويا و اين كه برای انجام پردازش های مورد نياز در برنامه های وب می توان از امكانات و فناوری های متعددی در سمت سرويس گيرنده و سرويس دهنده استفاده كرد . هدف از بيان مطالب فوق ، پاسخ به اين سوال بود كه چرا به وجود يك فناوری ديگر نظير Ajax نياز است ( گرچه  Ajax يك فناوری نيست و مجموعه ای از فناوری ها را شامل می شود ) .
    در بخش دوم با Ajax و فناوری های مرتبط با آشنا شديم . در اين بخش به بررسی نمونه برنامه هائی خواهيم پرداخت كه در آنها از فناوری Ajax استفاده می گردد . 

    Google Suggest

    اجازه دهيد كار خود را با نمونه ای آغاز نمائيم كه برای شما كاملا" آشنا است . در زمان استفاده از اينترنت هر يك از ما بدفعات از موتورهای جستجو  جهت يافتن اطلاعات مورد نياز حود استفاده می كنيم . Google يكی از محبوبترين و قدرتمندترين موتورهای جستجو  در اينترنت است . پس از تايپ كليد واژه مورد نظر و فشردن كليد  Google Search ، كليد واژه مورد نظر برای سرويس دهنده ارسال می گردد . در ادامه ،‌ با توجه به ايجاد زيرساخت اطلاعاتی لازم در سمت سرويس دهنده ، نتايج استخراج و برای شما ارسال می گردد .
     Google Suggest ، يكی از اولين نمونه برنامه هائی است كه در آن از Ajax استفاده شده است .برنامه فوق دارای اينترفيسی مشابه صفحه اصلی گوگل است ( يك text box جهت تايپ كليد واژه مورد نظر به همراه يك button جهت جستجو ) . همه چيز مشابه صفحه اصلی و قديمی گوگل است تا زمانی كه شروع به تايپ متن مورد نظر خود در text box نكرده ايد . به موازات تايپ متن در محل مربوطه ، گوگل پيشنهادات و يا اطلاعاتی را از سرويس دهنده دريافت و به شما ارائه می نمايد ( يك ليست از واژه ها به همراه  تعداد نتايج مربوط به هر يك ) .
    به عنوان نمونه فرض كنيد عبارت srco.ir را در بخش مربوطه تاپپ نمائيم ، به موازات تايپ هر يك از حروف ، گوگل پيشنهادات خود را ارائه می نمايد . نحوه عملكرد Google Suggest  در شكل 1 نشان داده شده است .

      عملكرد برنامه Google Suggest
    شكل 1 : عملكرد برنامه Google Suggest  

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش دوم )

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش دوم )

    در بخش اول  ضمن بررسی تاثير متقابل وب بر نرم افزار ، مروری داشتيم به وب ايستا و وب پويا و اين كه برای انجام پردازش های مورد نياز در برنامه های وب می توان از امكانات و فناوری های متعددی در سمت سرويس گيرنده و سرويس دهنده استفاده كرد . هدف از بيان مطالب فوق ، پاسخ به اين سوال بود كه چرا به وجود يك فناوری ديگر نظير Ajax نياز است ( گرچه  Ajax يك فناوری نيست و مجموعه ای از فناوری ها را شامل می شود ) .
    با اين كه ايده فناورهائی نظير Ajax  در گذشته نيز وجود داشته است و پياده كنندگان برنامه های وب در زمان خود با بكارگيری برخی فناوری ها و ترفندها  توانسته بودند مشكل خود را تا حدود زيادی برطرف نمايند ولی گذشت زمان و  گسترش باور نكردنی اينترنت ، باعث شد تا استفاده از بستر فوق برای ارائه سرويس های online  در دستور كار اكثر سازمان ها و شركت ها در اقصی نقاط جهان قرار بگيريد . همين موضوع باعث شد كه دگر باره جامعه بزرگ طراحان و پياده كنندگان برنامه های وب اين نياز را احساس كنند كه به يك راه حل جامع و سيستماتيك برای برخورد با مسائل خود ( خصوصا" تعامل با كاربر ) در دنيای نوين برنامه نويسی وب نياز دارند . دنيائی كه در آن دقت و سرعت در ارائه خدمات online با بكارگيری كمترين منابع و توليد بيشترين بهره وری ، رمز ماندگاری يك سازمان در مدار رقابت و پيشرفت است . همين امر باعث شد كه شركت های بزرگ توليد كننده نرم افزار و خدمات online نيز دست به كار شوند و چيزی را خلق كنند كه ما امروزه از آن با نام Ajax ياد می كنيم .

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک 

       ابتدا ما را با عنوان

      هاستینگ رایگان

      و آدرس

       http://www.iran2.net

      لینک نمایید سپس مشخصات

       لینک خود را در زیر نوشته

       . در صورت وجود لینک ما

      در سایت شما لینکتان

      به طور خودکار در سایت ما

      قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    Moohammad - سلام دوست گلم خوبی؟

    وبلاگت خیلی خوبه. به منم سر بزن خوشحال میشم نظر بدی

    تبادل لینک هم تو سایتم هست



    - 1393/9/15
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی امتیاز دهید